آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog
آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog

بمب خبری در هواپیما/ طنز


مسافران محترم! شرکت "شانسمان سیر" ورود شما را به پرواز شماره آخر در هواپیمای "ایرماست" خیر مقدم می‌گوید. مدت این پرواز بستگی به مقاومت تنها موتور نیمه‌فعال این هواپیمای غول پیکر دارد. ما تلاش می‌کنیم که تا ارتفاع 36 هزارپا از سطح دریا پرواز کنیم اما امکان دارد عبارت "هزارپا" را حذف کنیم و با همان مقدار باقیمانده پرواز کنیم، همچنین شاید این رقم به  صدها متر "پایین تر" از سطح دریا کاهش یابد.
بستن کمربندهای مخصوص پرواز می‌تواند به شما کمک کند که 48 دقیقه دیرتر خوراک کوسه‌ها و ماهی‌های غول‌پیکر شوید؛ همچنین نیروهای امدادی می‌توانند شما را 48 ساعت و 32 دقیقه زودتر در عملیات جستجو پیدا کنند.


لطفا به علامت نکشیدن سیگار در طول پرواز توجه کنید اما اگر سیگاری هستید و نیاز به کشیدن سیگار دارید اصلا نگران نباشید، چرا که منظور ما از "طول پرواز" فقط چند دقیقه است.
این هواپیما دارای چهار موتور است؛ یعنی یک موتور خاموش در عقب، یک موتور خاموش در جلو، یک موتور خاموش در وسط هواپیما و البته یک موتور روشن در قسمتی نامعلوم از هواپیما. بنابراین اگر برای روشن کردن سیگار خود نیاز به آتش داشتید، می‌توانید منتظر آتش گرفتن تنها موتور روشن هواپیما باشید.


برای سرگرمی شما در طول مسیر، صفحات حوادث تمام روزنامه‌ها در 20 سال گذشته در قالب یک کتاب جمع‌آوری شده است. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب تا حدودی به زنده ماندن خود در این پرواز امیدوار باشید؛ چرا که متاسفانه مطابق اخبار مندرج در صفحات حوادث، همیشه یک عامل به نام "شانس" مانع سقوط این هواپیما شده است. حتی در مواردی که تمام چهار موتور هواپیما از کار افتاده و یا آتش گرفته است، موفق به سقوط و نابودی نشده ایم. مهمترین عامل در عدم سقوط ما "خطای انسانی" است؛ به این معنا که یک مساله مزاحم به نام "مهارت خلبان" با ایجاد اخلال در روال طبیعی سقوط، موجب می‌شود که این هواپیما بدون چهار موتور و حتی با چرخ‌های بسته موفق به فرود شود.


ما این افتخار را داریم که به شما اعلام کنیم این پرواز نخستین پرواز با هواپیمای بدون بال و بدون خلبان است و هر چند در مخزن خود سوخت ندارد اما تلاش می‌کند که انرژی و سوخت مورد نیاز خود را از طریق انفجار "بمب خبری" در داخل هواپیما تامین کند. بنابراین به اطلاع مسافران محترم می‌رساند که از همین لحظه مصوبه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به اجرا درمی‌آید. لطفا مابه‌التفاوت قیمت بلیت خود را هم اکنون به صورت نقد به مهماندار پرداخت کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید صندلی خود را برای همیشه ترک کنید. گفتنی است ما الان فقط 36 پا از سطح دریا فاصله داریم!