آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog
آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog

رضای حرم...

 

 

من آمدم بِنِشینم در ابتدای حرم

که چشمِ خیس بدوزم به انتهای حرم

سرم به زیر... بگویم: اجازه! آقاجان!

سیاه‌رویم و شرمنده و گدای حرم

ولی شما پدرانه جواب خواهی داد:

- «تو را خودم طلبیدم... من و خدای حرم»

همان ورودیِ باب الجواد؛ گریه‌کنان

به شوق مهرِ پدر می‌دَوم... برای حرم

ز دوری‌ات شده بودم کلافِ سردرگُم

که تار و پودِ دلم گشته نخ‌نمای حرم

ببین... چگونه سر از پا نمی‌شناسم من

مرا بگیر بغل..‌. مثل بچه‌های حرم

امید من فقط این است: تا ابد؛ اشکم

به یادگار بماند به جای-جای حرم

تو را قسم به جَوادت، جواب می‌خواهم

جواب... محضِ رضای خدا... رضای حرم

 

* سروده شده برای امام مهربانی‌ها

* شاعر: مهدی جابری خردادماه ۱۴۰۲

* این غزل رو نوشته بودم روی یه برگه نارنجی رنگ و دیروز تحویل یه مسافرِ عزیز و آشنا داده بودم که کنار ضریح، به امام مهربانی‌ها تقدیم کنه و برگه رو همونجا کنار مرقد، جا بذاره.

* فایل صوتی غزل رو هم ارسال کرده بودم. این فایل همین امشب با صدای نه‌چندان خوبِ من کنار ضریح امام رضا پخش شده. من تا حالا با این سبک و سیاق، هیچ کجا نخونده بودم. اولین بارم هست.

* عکس اصلی این پست رو غروب چهارشنبه سوم خردادماه که مشهد بودم گرفتم.

#چهارشنبه-های-امام-رضایی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد