آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog
آدم‌های ساکت

آدم‌های ساکت

Mahdi Jaberi's blog

خاطرات جاودانه ی حسین جوادی/ خداحافظ بارسلونا/ Adiós Barcelona



آخرین عکس حسین جوادی از پنجره اتاقش در هتل شهر بارسلونا که مورد توجه روزنامه انگلیسی "دیلی اکسپرس" قرار گرفته است




خداحافظ بارسلونا/ Adiós Barcelona این آخرین جمله حسین جوادی در اینستاگرام است. حسین به زبان اسپانیایی علاقه و تسلط داشت اما در این سفر پس از مشاهده‌ی رفتار برخی اسپانیایی‌ها نوشت: ای کاش به جای این سال‌ها که صرف یادگیری زبان اسپانیایی کردم، دنبال زبان آلمانی می‌رفتم. حسین اما نمی‌دانست که یک آلمانی روانی، چند ساعت بعد، هواپیمای آنها را به کوه خواهد کوبید. این هم از ژرمن‌ها، حسین!


بعضی خبرها به این سادگی باورت نمی شود؛ یعنی نمی خواهی که باور کنی. با خودت می گویی ای کاش این خبر تکذیب شود، ای کاش یک نفر در وزارت امور خارجه پیدا شود و بگوید "حسین زنده است"، "حسین جوادی در پرواز مرگ حضور نداشته است". اما خودت هم می دانی که اینها راهی برای فرار است، فرار از باور کردن یک خبر تلخ.


حسین جوادی خبرنگار گروه ورزشی روزنامه وطن امروز است؛ یعنی بود! و حالا جای او در اتاقی که پنجره اش رو به یک باغ سبز باز می شود خالی است.  حسین در حادثه سقوط هواپیما در جنوب فرانسه، در کوه های آلپ، پروازی بی بازگشت داشت...


برای مشاهده متن کامل، روی لینک زیر ﴿ادامه مطلب﴾ کلیک کنید. 


  

او به زبان اسپانیایی علاقمند بود، به این زبان تسلط داشت، و در نهایت در حالی که برای پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا-رئال مادرید به اسپانیا سفر کرده بود و سپس قصد پوشش خبری دیدار تدارکاتی تیم فوتبال ایران را داشت، خاطراتش را در ذهن دوستانش جاودانه کرد.


*

بعضی شب ها بعد از پایان کار روزنامه، من و حسین مسیر کوتاه پیاده راه کالج تا مترو ولیعصر را با هم می رفتیم، سوار مترو می شدیم، قطار در ایستگاه آزادی توقف می کرد، من پیاده می شدم و حسین با همان قطار می رفت. این بار حسین از قطار پیاده شده است و من "فعلا" می روم.



*

حسین جوادی؛ تصویر بالا را دوست و همکار خوبم ابراهیم حیدری ثبت کرده است


*


پست حسین جوادی در اینستاگرام


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد